Grundlæggerne – 3 unge amerikanere - havde en vision, da de startede denne virksomhed i 1984. At for-bedre folks livskvalitet, ved at fremstille personlige plejeprodukter, udelukkende baseret på ingredienser der var gode og gavnlige for vores hud og hår samt uskadeligt for vores miljø. Alt i alt en fantastisk vision, men......

Vejen fra producent til forbruger er lang og ekstrem dyr. Markedsføringen/reklameomkostningerne, er så høje, at en "hyldevare" til Kr. 100,- traditionelt kun har kostet 4-6 Kr. at fremstille. Med deres vision ville det ikke være muligt at fremstille produkter, der var til at betale, for os almindelige forbrugere.

Men - hvor der er en vilje, er der en vej, så for at gøre deres vision til virkelighed, uden at gå på kompromis med kvaliteten, valgte de at distribuere produkterne gennem personlig anbefaling.

Det betyder billig markedsføring, men også at produkterne skal være markant bedre end tilsvarende produkter på markedet.

Idet der spares mange penge i markedsføring, er det muligt at bruge 26% af varens pris til fremstilling, hvil-ket gør kvaliteten helt unik - så unik, at du både kan se og mærke forskellen ved brug.

Firmaet, som siden 1995 har været et A/S, må siges at være solidt. Dun & Bradstadt, som bl.a. foretager kreditvurderinger, har klassificeret firmaet med en 5A1 race - hvilket er det højeste, der kan opnåes. Dette har de bl.a. fået på baggrund af at være blandt de 10 hurtigst voksende firmaer samt er totalt gældfrie.

I dag - 17 år efter - er produkterne at finde i mere end 30 lande verden over, med en årlig omsætning på over 1 mia. $.